جمعه ۳۰ شهریور ۰۳

مراقبت از مو در سرما

خدمات آرايشگاه آنلاين و حيوانات خانگي و ماساژ

مراقبت از مو در سرما

۴۵ بازديد

با شروع فصل سرما، سبك زندگي مردم كمي تغيير مي كند. چه بخواهيد چه نخواهيد؛ تغييرات آب و هوايي مي تواند بر نرمي پوست تاثير بگذارد. اين در مورد مو نيز صادق است. به اين ترتيب در فصول سرد سال وضعيت موها با زماني كه هوا گرم است كاملا متفاوت است. احتمالا با شروع فصل پاييز شاهد ريزش موي بيشتر خواهيد بود. در واقع رشد مو در فصل سرما كاهش مي يابد. در اين مقاله قصد داريم به مهم ترين نكات مربوط به مراقبت از مو در سرما اشاره كنيم. همچنين پيشنهاد ميكنم براي اصلاح سگ سايت تيپ چين كه آرايشگاه آنلاين ميباشد را مطالعه فرمائيد.

 

سرما با موهاي شما چه مي كند؟

 

اگر موهاي رنگ شده داريد؛ در پاييز و زمستان بايد بيشتر از ساير افراد از موهاي خود مراقبت كنيد. مشكل اصلي كه براي موهاي رنگ شده پيش مي آيد كم رنگ شدن موها است. البته وقتي موهايتان را رنگ مي كنيد؛ شما نمي خواهيد رنگ موهايتان در طول زمان تغيير كند. سرما يكي از مهمترين دلايل تغيير رنگ مو است. اگر احساس مي كنيد اخيراً موهايتان كدر و كدر شده است، بهتر است روش هاي مراقبت خود را تغيير دهيد.

راه حل پيشنهادي براي اين مشكل؛ پوشاندن مو يا تلاش براي تثبيت رنگ. براي تثبيت رنگ موهاي خود مي توانيد از شامپوهاي مرطوب كننده مخصوص اين فصول استفاده كنيد تا بتوانيد رطوبت پوست و موهاي خود را حفظ كنيد.

مطالب پيشنهادي: خدمات حيوانات خانگي در منزل و محل شما عزيزان

اما ساده ترين راه براي حل اين مشكل، پوشاندن مو است. اگر در زمستان به استخر مي رويد، بهتر است از كلاه مخصوص شنا استفاده كنيد. كلر اثر بسيار مخربي روي مو دارد. با اين راه حل هاي ساده مي توانيد رنگ موهاي خود را ثابت نگه داريد.

يكي ديگر از مشكلاتي كه بيشتر افراد در فصول سرد سال با آن مواجه هستند پوسته پوسته شدن است. هنگامي كه پوست سر و مو در معرض هواي سرد قرار مي گيرد. پوست سر خشك شده و در نتيجه شاهد پوسته پوسته شدن آن هستيم.

بسياري از مردم شوره سر را با پوسته پوسته شدن اشتباه مي گيرند. البته اين دو مشكل كاملاً با يكديگر متفاوت هستند، اما در نهايت شوره سر نيز مي تواند ناشي از قرار گرفتن مو در معرض سرما باشد. براي رفع اين مشكلات مي توانيد از شامپوهاي ضد شوره يا روغن هاي گياهي مانند بادام و نارگيل استفاده كنيد. نرم كننده هاي خاصي براي كاهش التهاب پوست سر و اگزما در بازار وجود دارد كه مي تواند كمك زيادي كند.

توصيه هاي مهم براي مراقبت از مو در سرما

براي اينكه بتوانيد در فصل سرما از موهاي دلبندتان مراقبت كنيد بد نيست توصيه هاي زير را رعايت كنيد. اين نكات به شما كمك مي كند موهاي خود را در بهار و تابستان بدون صرف هزينه زياد شاداب و زيبا نگه داريد:

موهاي خود را زياد نشوييد

همانطور كه در قسمت هاي قبل توضيح داديم؛ هواي سرد مي تواند موهاي شما را بيش از حد خشك كند. بنابراين نيازي به شستشوي روزانه موها نيست. شستشوي منظم و مداوم موها مي تواند رطوبت مو را از بين ببرد و موهاي شما را بيشتر خشك كند. موهاي خشك شكننده هستند و مي ريزند. بهترين زمان براي شستن موها ۲ تا ۳ بار در هفته است.

از روغن هاي طبيعي استفاده كنيد

استفاده از روغن هاي طبيعي و ارگانيك نه تنها در فصل سرد اما در فصول ديگر مي تواند موهاي شما را تغذيه كرده و آنها را نرم تر كند. فكر نكنيد كه مراقبت از مو فقط براي فصل زمستان است، در فصل تابستان و با وجود آفتاب شديد، موها ضعيف مي شوند. بنابراين در هر فصل بايد توصيه ها و موارد مراقبتي همان فصل را اجرا كنيد.

بهترين روغن براي تغذيه مو روغن نارگيل است. روغن نارگيل موها را نرم كرده و رطوبت كافي را براي پوست سر فراهم مي كند. براي ديدن تاثير بيشتر اين روغن؛ مي توانيد چند قطره روغن كرچك نيز به آن اضافه كنيد.

دوش آب گرم نگيريد

البته منظور از آب گرم آبي است كه دماي آن خيلي زياد است. در واقع آب داغ مي تواند به مو آسيب برساند. سعي كنيد هنگام دوش گرفتن، دماي آب را روي ولرم تنظيم كنيد تا موهايتان بيشتر درخشنده شود.

موها را ماساژ دهيد

شايد براي شما عادي نباشد، اما ماساژ مو مي تواند به شما كمك كند در فصل پاييز و زمستان جريان خون بهتري در پوست سر داشته باشيد. در نتيجه رشد مو بهبود مي يابد و در كل موهاي سالم تري خواهيد داشت.

بهتر است از روغن هاي گياهي براي ماساژ استفاده كنيد تا نتيجه بهتري بگيريد. توصيه مي كنيم شب ها قبل از خواب موها را ماساژ دهيد. در اين صورت علاوه بر فوايدي كه براي موها دارد، احساس آرامش و در نتيجه خواب بهتري نيز خواهيد داشت.

استفاده از نرم كننده را محدود كنيد

اگر موهاي چرب داريد؛ بهتر است از يك نرم كننده ملايم استفاده كنيد. سعي كنيد نرم كننده را فقط به انتهاي موها بزنيد و اگر موهاي خشك داريد برعكس. بهتر است نرم كننده قوي تري تهيه كنيد. براي استفاده از نرم كننده كافي است مقداري از آن را روي ساقه مو قرار دهيد و چند دقيقه صبر كنيد و سپس موها را به خوبي آبكشي كنيد.

از شامپو بچه استفاده كنيد

استفاده از شامپو بچه فقط براي كودكان نيست. شما، به خصوص اگر اخيراً موهاي خود را رنگ كرده ايد. براي شستن موهايتان بهتر است شامپوي ملايمي مانند شامپو بچه انتخاب كنيد. حتي اگر شامپوي خود را داريد؛ بهتر است حداقل هفته اي يكبار از شامپو بچه استفاده شود.

از وسايل حرارتي و حالت دهنده مو استفاده نكنيد

بر همگان واضح است كه استفاده از وسايلي مانند سشوار، اتو مو و ... باعث خشكي بيش از حد مو و آسيب آن مي شود. بنابراين اگر سعي كنيد در فصل سرما كمتر از اين محصولات استفاده كنيد موهاي سالم تري خواهيد داشت. بهتر است به جاي استفاده از سشوار، اجازه دهيد موها به طور طبيعي خشك شوند.

از كلاه هاي پشمي استفاده نكنيد

اگرچه سرماي بيش از حد هوا در فصل زمستان مي تواند شما را به استفاده از كلاه هاي پشمي تشويق كند، اما خودداري كنيد. اين نوع كلاه ها عامل اصلي شكستگي مو و الكتريسيته ساكن هستند. كلاه ها معمولا تنگ هستند و چربي را در ريشه مو قفل مي كنند. در نتيجه مو خشك مي شود و در معرض آسيب قرار مي گيرد. اگر قصد استفاده از كلاه را داريد؛ توصيه مي كنيم ابتدا موهاي خود را با روسري ابريشمي به خوبي بپوشانيد و سپس از كلاه پشمي استفاده كنيد.

در اين مقاله با چند راهكار مراقبت از مو در فصل سرما آشنا شديد. اكثر توصيه هاي ذكر شده در اين مقاله را خودتان مي توانيد انجام دهيد، اما اگر مي خواهيد از موهاي خود مراقبت كنيد، به سالن هاي زيبايي و آرايشگاه ها مراجعه كنيد. ما آرايشگاه تيپ چين را پيشنهاد مي كنيم. اين آرايشگاه با كادري متخصص و حرفه اي قادر است كليه خدمات مربوط به كوتاهي مو، پيرايش و اصلاح صورت، خدمات ماساژ پوست، رنگ مو و ... را با بهترين و با كيفيت ترين مواد موجود در بازار انجام دهد.

مي توانيد از طريق اپليكيشن يا وبسايت تيپ چين براي بازديد حضوري وقت بگيريد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.