جمعه ۳۰ شهریور ۰۳

تجهيزات مورد نياز يك آرايشگاه مردانه

خدمات آرايشگاه آنلاين و حيوانات خانگي و ماساژ

تجهيزات مورد نياز يك آرايشگاه مردانه

۳۳ بازديد

زماني كه به فكر تاسيس يك آرايشگاه مي ‌افتيد؛ اولين چيزي كه ممكن است ذهن شما را به خود مشغول كند، لوازم و تجهيزات مورد نياز است. همانطور كه مي دانيد؛ آرايشگري يكي از مشاغل مفرح و البته پردرآمد است اما اينكه بتوانيد از رقباي خود پيشي بگيريد و از اين شغل درآمد خوبي كسب كنيد؛ مي بايست يك آرايشگاه نسبتاً مدرن با تجهيزات به روزي، داشته باشيد. البته بسته به اينكه قصد ايجاد يك آرايشگاه زنانه را داريد و يا مردانه؛ وسايل و تجهيزات آن، مي تواند متفاوت باشد. در ادامه اين مقاله فهرست تجهيزات و لوازمي كه براي راه اندازي يك آرايشگاه مردانه نياز داريد، ذكر خواهيم كرد.

تجهيزات مورد نياز براي آرايشگاه مردانه

چنانچه ليست كاملي از لوازم ضروري براي پيرايش و اصلاح مردان داشته باشيد؛ مي توانيد به راحتي هزينه و زمان را در آرايشگاه، مديريت كنيد.

تجهيزات مورد نياز براي آرايشگاه مردانه عبارتند از:

سشوار

به جرأت مي‌ توان گفت سشوار از كاربردي ترين و اصلي ترين وسايل آرايشگاه ها مي باشد. معمولاً افراد زماني كه براي كوتاهي مو و... به آرايشگاه مردانه مراجعه مي ‌كنند؛ درخواست سشوار كردن موها را هم دارند. بدون انجام سشوار؛ زيبايي هاي يك مدل مو، به چشم نمي ‌آيد. سشوار كاربردهاي مختلفي دارد. از خشك كردن مو گرفته تا حالت دهي و... .

اگرچه انواع مختلفي از سشوار وجود دارد اما بهتر است براي آرايشگاه مردانه يك سشوار با برند معتبر، تهيه كنيد زيرا قرار است اين وسيله مدت ‌ها در خدمت شما باشد. بنابراين به هنگام خريد، علاوه بر قيمت، به برند و توان آن هم توجه كنيد. از برندهاي مطرح سشوار مي توان به برند فيليپس، پاناسونيك، پرومكس، بوش و بابيليس، اشاره كرد.

 

اتو مو

اتو ‌مو وسيله اي كاربردي براي افرادي است كه خواهان موهاي لخت و ابريشمي هستند. بيشترين كاربردي كه اتوي مو دارد،  حالت دهي و صاف كردن موهاي فر مي باشد. زماني كه قصد خريد اتوي مو را داريد، بهتر است به اصل بودن محصول و برند آن، توجه داشته باشيد. همچنين طول سيم و قابليت تنظيم دما هم از موارد حائز اهميت است. آرايشگر مي تواند با توجه به جنس موهاي مراجعه ‌كننده، اتو را روي دماي مناسب، تنظيم كند.

 

شانه و قيچي

در گذشته كه وسايل و تجهيزات برقي در آرايشگاه ها نبود؛ تنها قيچي و شانه به كمك آرايشگر مي‌ آمد اما امروزه آنقدر خدمات زيبايي متنوع شده است كه اين دو ابزار ساده اما كاربردي به چشم نمي‌ آيند. بدون وجود يك قيچي تيز و شانه هايي با دنده هاي ريز و درشت؛ آرايشگري عملاً يك كار غير ممكن مي شود.

براي خريد قيچي بايد به مواردي مثل راحت بودن، ضد زنگ بودن، سبك بودن، تيز بودن و اصل بودن آن، توجه ويژه اي داشته باشيد. در صورتي كه از قيچي هاي بي كيفيت استفاده شود؛ موي سر به صورت نامرتب و بريده بريده، كوتاه مي شود و مسلماً نارضايتي مشتري را به دنبال دارد.

قيچي مي ‌تواند به صورت ساده، پيتاژ و قيچي ابرو باشد. از قيچي پيتاژ براي خرد كردن موي سر استفاده مي ‌شود. قيچي ابرو براي كوتاه كردن موهاي ابرو و قيچي ساده هم براي اصلاح مو، مورد استفاده قرار مي گيرد. همچنين شانه هم به دو صورت دم باريك و تخت، براي آرايشگاه مردانه نياز است.

 

 

 اين مطلب را از دست ندهيدانواع برس و شانه آرايشگري 

 

صندلي آرايشگاه

صندلي هاي آرايشگاهي تنوع بسيار بالايي در بازار دارند كه مي توانيد بر حسب علاقه و ميزان بودجه ‌اي كه براي اين كار در نظر داريد؛ مناسب ترين آن ها را انتخاب كنيد. صندلي هاي آرايشگاهي معمولاً قابليت خوابيدن پشتي را بايد داشته باشند. همچنين تنظيم ارتفاع و داشتن يك نشيمنگاه نرم و راحت هم از الزامات يك صندلي مناسب است.

اگر شما هم خود را جاي مشتري بگذاريد و قرار باشد ساعت‌ ها روي يك صندلي نه چندان راحت بنشينيد؛ مطمئناً براي دريافت خدمات در آينده، آرايشگاه ديگري را انتخاب مي كنيد زيرا تجربه خوشايندي نداشته ايد. بنابراين صندلي آرايشگاه ها را مي توان يكي از فاكتورهاي اصلي در جذب مشتري دانست.

 

ماشين اصلاح

محال است به يك آرايشگاه مردانه وارد شويد و اين وسيله كاربردي را دم دست آرايشگر، نبينيد. ماشين اصلاح براي كوتاه كردن موي صورت و يا اصلاح موي سر بسيار كاربردي است. اين وسيله مخصوصا براي طرح هاي ترند امروزي كه ايجاد آن ها نياز به خط زدن دارد؛ بسيار مورد استفاده قرار مي گيرد.

 

 

دسته تيغ

اين وسيله براي نگهداري تيغ استفاده مي شود و در دو نوع معمولي و پيتاژ مي باشد. از نوع معمولي آن براي خط زني و اصلاح صورت و از نوع پيتاژ براي خرد كردن مو و كم كردن حجم ظاهري مو، استفاده مي شود.

 

صندلي سرشور

علاوه بر صندلي معمولي؛ صندلي هاي سرشور هم وجود دارند كه جزء الزامات آرايشگاه هاي مردانه و زنانه هستند. از صندلي هاي سرشور براي شستن مو، رنگ كردن و كارهاي ديگر، استفاده مي شود. اين صندلي ها در بازار متنوع هستند و اگر بخواهيد انواع باكيفيت آن را تهيه كنيد؛ مي بايست به اصل بودن چرم، ضد زنگ بودن شيرآلات و راحتي نشيمنگاه و راحتي گردن، توجه داشت.

 

صندلي انتظار مشتري

هر چقدر هم نوبت هاي متفاوتي را به هر مشتري در تايم هاي زماني مختلفي اختصاص دهيد؛ باز هم ممكن است در مواقعي تعدادي از مشتري ها مجبور باشند زماني را در آرايشگاه، منتظر بمانند. علاوه بر اين؛ براي زيبايي دكوراسيون داخلي آرايشگاه بهتر است تعدادي صندلي انتظار و يا مبلمان چرم در آرايشگاه، داشته باشيد. نوع چرم آن به اين دليل توصيه مي ‌شود كه قابليت تميز كردن بالاتري دارد و به راحتي مي‌ توان آن را شست و شو داد.

 

ميز كار متحرك

ميز كار متحرك كه به آن ها ترولي هم گفته مي ‌شود؛ اين امكان را به آرايشگر مي ‌دهد كه در كمترين زمان ممكن، تجهيزات اساسي مثل آبپاش، ماشين اصلاح، شانه و... را در دسترس، داشته باشد. بنابراين وجود آن ها در آرايشگاه، ضروري به نظر مي رسد. ترولي ها در اندازه و سايزهاي مختلفي هستند كه مي ‌توانيد با توجه به سليقه خود و همچنين كاربرد مورد انتظارتان، هر كدام را تهيه كنيد.

 

آبپاش و ساير لوازم فرعي

وسايل مورد نياز براي يك آرايشگاه آنقدر زياد است كه نمي توان تمامي موارد را در اين مقاله، گنجانيد. ما به ناچار تنها اساسي ترين و به روزترين آن ها را ذكر خواهيم كرد. ممكن است در حين كار به لوازمي مثل موچين، گيره ‌مو، پيشبند، برس و ساير لوازم نياز پيدا كنيد. آبپاش از ملزومات اساسي براي كوتاهي مو محسوب مي شود و حتماً به آن، نياز پيدا مي كنيد. اين لوازم جزء خرده ريزهاي يك آرايشگاه به حساب مي ‌آيد و تهيه كردن آن ها هزينه چندان بالايي هم ندارد. شما به عنوان يك آرايشگر نياز داريد انواع ژورنال، انواع رنگ مو، تعدادي نرم كننده، ماسك مو، اسپري فيكس كننده، ماده گلت مو و...  را هم در كمد ابزار آرايشگاهي خود، داشته باشيد.

 

توجه داشته باشيد كه براي تهيه هر كدام از لوازم و تجهيزات آرايشگاهي به نكاتي همچون اصل بودن محصول، تاريخ انقضا و كيفيت آن، توجه كنيد. مخصوصا اگر قرار است از مواد شيميايي موجود در بازار براي رنگ دهي و يا مدل دهي به موهاي مشتري، استفاده كنيد.

برخي از فروشگاه هاي اينترنتي هستند كه در زمينه فروش لوازم آرايشي و بهداشتي تخفيفات قابل توجهي، ارائه مي دهند. بنابراين با اطلاع از اين تخفيف ها و خريد در زمان هاي اعلام شده؛ مي توانيد هزينه هاي كلي خريد لوازم آرايشگاهي را به حداقل برسانيد.

علاوه بر تهيه تجهيزات به روز و متنوع؛ داشتن يك دكوراسيون داخلي زيبا و جذاب مي تواند در جذب مشتري، اثربخش باشد. بنابراين بهتر است به اين مورد هم توجه زيادي داشته باشيد.

اميدواريم مطالعه اين مقاله به شما براي راه اندازي آرايشگاه مردانه، كمك كرده باشد. درصورتي كه نظر و يا پيشنهاد خاصي در اين رابطه داريد؛ آن را در قسمت نظرات با ما و ديگر مخاطبان وب سايت تيپ چين، به اشتراك بگذاريد

منبع:  https://tipchin.com

 

در بسیاری از آرایشگاه‌ها، قوانین و مقررات مرتبط با حفظ حریم خصوصی، حق تصاویر، مسئولیت‌های قراردادی، و رفع مسئولیت‌های حقوقی ممکن است مورد استفاده قرار بگیرد.علاوه بر این، قوانین مربوط به خدمات ارائه شده، حقوق مشتریان، شرایط و ضوابط انجام خدمات و پرداخت‌ها نیز می‌تواند بر اساس قراردادها و توافقات قبلی با مشتریان مربوطه باشد. بهترین آرایشگاه در غرب تهران معمولا از این قوانین آگاه هستند و در راستای ارايه خدمات بهتر و همچنین آرامش خاطر مشتریان آنها را رعایت می کنند.

برای دسترسی به اطلاعات دقیقتر و قوانین مربوط به یک آرایشگاه خاص، می‌توانید به وبسایت آن آرایشگاه مراجعه کرده و یا مستقیماً با مدیریت یا تیم خدمات مشتریان آن تماس بگیرید. همچنین مشاوره با یک وکیل یا مشاور حقوقی نیز می‌تواند به شناخت دقیق‌تری از قوانین و مقررات آرایشگاه کمک کند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.