جمعه ۳۰ شهریور ۰۳

12 نكته مراقبت از پوست در پاييز با تيپ چين

خدمات آرايشگاه آنلاين و حيوانات خانگي و ماساژ

12 نكته مراقبت از پوست در پاييز با تيپ چين

۲۶ بازديد

احتمالا اولين چيزي كه با سرد شدن هوا احساس مي كنيد، خشكي پوست و تيره شدن آن است. اين موضوع كاملاً طبيعي است كه با تغيير فصل ها؛ پوست هم دچار تغييراتي خواهد شد. براي اينكه بتوانيد از پوست خود در فصول سرد سال مثل پاييز و زمستان مراقبت خوبي داشته باشيد، بهتر است نكاتي را در اين زمينه بدانيد.

به طور كلي اگر يك روتين پوستي خوب داشته باشيد؛ هرگز دچار مشكلاتي مثل خشكي و پوسته ريزي، نخواهيد شد. در ادامه نكات مهم براي مراقبت از پوست در پاييز را ذكر مي كنيم.

 

مطالب مرتبط: خدمات ماساژ

 

چرا مراقبت از پوست در پاييز اهميت دارد؟

 

پوست ما هميشه در معرض محيط پيرامون است. به همين دليل نسبت به تغييرات محيطي آسيب پذيرتر از ديگر قسمت ‌هاي بدن مي باشد. آب موجود در هوا رطوبت پوست را تحت تاثير قرار مي دهد و واضح است كه آب و هواي مرطوب پوست را نرم و لطيف كرده و باعث مي‌ شود پوست يكپارچگي و نرمي خود را بهتر حفظ كند.

اما در مقابل در مناطقي كه آب و هواي خشكي دارد، پوست كم آب شده و رطوبت خود را از دست مي دهد. به همين دليل در چنين مناطقي معمولا افراد در پوست خود خطوط ريز و چين و چروك را دارند. از آنجايي كه در فصل تابستان هوا مرطوب تر مي‌ باشد، رسيدگي به پوست هم آسان تر است اما در فصول سرد سال مثل پاييز و زمستان بايد مراقبت بيشتري از پوست داشته باشيد.

با آمدن پاييز همان فصل رويايي كه همه منتظر آن هستند؛ هوا سردتر شده و وزش باد، شديدتر مي شود. درجه حرارت روزانه هم به شدت متغير است. همين موارد باعث مي‌ شود پوست شما به سختي خود را با اين تغييرات آب و هوايي وفق دهد. به همين دليل است كه برنامه مراقبت از پوست در فصل پاييز با ديگر فصل ها، كمي تفاوت دارد.

 

۱2 نكته براي مراقبت از پوست در پاييز

 

همانطور كه گفتيم؛ براي اينكه در فصل پاييز پوستي صاف و شاداب داشته باشيد، بايد نكاتي را مد نظر قرار دهيد. قطعا اضافه كردن اين موارد به روتين روزانه تان، مي تواند كمك زيادي به سلامت پوست شما در پاييز داشته باشد:

 

1.مرطوب كننده را فراموش نكنيد

اگر قبلا از مرطوب كننده تنها در مواقع لازم استفاده مي‌ كرديد، با شروع فصل پاييز مي بايست تعداد دفعات استفاده از آن را در طول شبانه روز، افزايش دهيد. رطوبت پوست مي تواند در حفظ سلامت و درخشش پوست در برابر سرما، موثر باشد. بهتر است يك مرطوب كننده مغذي براي پاييز، داشته باشيد.

2.از ضدآفتاب استفاده كنيد

شايد تصور كنيد كه استفاده از ضدآفتاب تنها منوط به روزهاي گرم تابستان مي باشد، اما اينطور نيست. در فصل پاييز و زمستان هم بايد از ضدآفتاب، استفاده كنيد. اين موضوع باعث پيشگيري از خشكي پوست در برابر سرما مي شود. توصيه مي ‌شود تا حد امكان از ضدآفتاب با spf 30 و بالاتر، استفاده كنيد.

3.از روغن هاي طبيعي غافل نشويد

سرماي زمستان با كسي شوخي ندارد. توصيه مي كنيم روغن هايي مثل نارگيل و بادام را حتماً در سبد محصولات روتين پوستي خود، داشته باشيد. استفاده از اين روغن هاي طبيعي به كاهش لكه ها و بهبود سلول هاي پوستي در پاييز، كمك مي كند.

4.كمتر لايه برداري كنيد

سعي كنيد در فصل پاييز لايه برداري پوست را به صورت يك بار در هفته انجام دهيد. لايه برداري پوست بيشتر از اين ميزان باعث حساسيت بيشتر پوست در برابر سرما مي شود. اگر احساس مي‌ كنيد پوستتان نياز به لايه برداري دارد، مي توانيد از اسكراب هاي فيزيكي به جاي لايه بردارهاي شيميايي، استفاده كنيد.

5.رطوبت دست ها را تامين كنيد

شستشوي مداوم دست ها در هر فصلي باعث خشكي پوست مي شود اما اين موضوع در فصل پاييز و تابستان، بيشتر خود را نشان مي دهد. براي رفع اين مشكل مي توانيد از لوسيون هاي مخصوص پوست خشك، استفاده كنيد.

6.به اندازه كافي بخوابيد

شايد تعجب كنيد اما خواب كافي و باكيفيت يكي از عوامل موثر در ترميم پوست مي‌ باشد. بر همين اساس سعي كنيد حداقل ۸ ساعت خواب مفيد در طول شبانه روز، داشته باشيد.

7.با آب داغ حمام نكنيد

اگرچه استفاده از دوش آب گرم در پاييز و زمستان مي ‌تواند بسيار آرام بخش و خوشايند باشد، اما اين كار براي پوست چندان مناسب نيست. چرا كه هواي بيرون سرد بوده و نمي ‌توان پوست را بلافاصله در معرض يك دماي بالا، قرار داد. اين موضوع باعث اختلال در توليد طبيعي چربي پوست مي شود. براي پيشگيري از اين مسئله توصيه مي ‌شود تا حد امكان با آب داغ، حمام نكنيد.

8.مصرف ويتامين را فراموش نكنيد

حتما اين تجربه را داشته ايد كه با فرا رسيدن پاييز ممكن است دچار افسردگي، خستگي و استرس شويد. براي پيشگيري از بروز اين مشكلات بهتر است ويتامين هاي ضروري مورد نياز بدن را تامين كنيد. اين موضوع نه تنها باعث سلامت روح و جسم شما مي شود، بلكه پوستي سالم و شفاف برايتان به ارمغان مي آورد. ويتامين هاي ضروري در اين زمينه شامل ويتامينE ويتامين A مي شود.

9.از بالم لب استفاده كنيد

خشكي پوست در فصل پاييز شامل لب ها هم مي شود. پوست لب بسيار نازك بوده و با شروع فصل سرما دچار پوست ريزي و خشكي مي شود. بالم لب محصولي است كه رطوبت مورد نياز لب ها را تامين كرده و به آن، نرمي و لطافت مي بخشد. پس اين محصول را در برنامه روتين پوستي خود، داشته باشيد.

10.آب كافي بنوشيد

براي اينكه پوستتان به خوبي آبرساني شود، نياز داريد كه آب بيشتري بنوشيد. در واقع اين كار از بروز چين و چروك در طولاني مدت جلوگيري مي كند. براي هيدراته ماندن بدن مي‌ توانيد ميوه و سبزيجاتي كه آب فراوان دارند مثل خيار، كاهو و هندوانه را به رژيم غذايي خود، اضافه كنيد.

 11.به پاهايتان اهميت دهيد

خيلي از افراد از پاشنه هاي خشك و ترك خورده خود احساس نارضايتي دارند. متاسفانه اين مسئله در فصل پاييز و زمستان تشديد مي شود. براي جلوگيري از بروز اين مشكل مي توانيد هر شب پاي خود را شستشو داده و پس از آن با استفاده از يك كرم مرطوب كننده باكيفيت و يا لوسيون بدن، اين قسمت ها را نرم و مرطوب نگه داريد.

 12.كرم دور چشم استفاده كنيد

همان اندازه كه پوست دست و پا در معرض سرما قرار گرفته و آسيب مي ببيند، پوست نازك و حساس اطراف چشم هم از اين قاعده مستثني نيست. براي پيشگيري از خشكي و همچنين تيرگي دور چشم در فصل پاييز مي توانيد از يك كرم دور چشم خوب، استفاده كنيد. حتما روي انتخاب كرم دور چشم حساسيت داشته باشيد. چرا كه متاسفانه اين محصول با برندهاي نامعتبر و تقلبي هم در بازار، وجود دارد.

اگر موارد ذكر شده در اين مقاله را رعايت كنيد؛ مي توانيد در فصل پاييز يك پوست شاداب و درخشان، داشته باشيد. فراموش نكنيد كه يك پوست سالم با سرمايه‌گذاري و مراقبت تمام وقت، حاصل مي گردد.

شما مي توانيد براي تامين رطوبت پوست صورت از ماسك هاي گياهي هم استفاده كنيد. خوشبختانه آرايشگاه ها و سالن هاي زيبايي اين كار را براي مشتريان خود، انجام مي دهند.

آرايشگاه تيپ چين مفتخر است با داشتن كادري مجرب و حرفه اي انواع خدمات مربوط به آرايش و مراقبت پوست و مو و پيرايش مردانه  را براي شما مشتريان عزيز، انجام دهد. شما مي توانيد از طريق وب سايت و يا اپليكيشن تيپ چين نسبت به رزرو نوبت، اقدام كنيد.

 

Tipchin.com

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.