جمعه ۳۰ شهریور ۰۳

نحوه صحيح آموزش دستشويي به سگ

خدمات آرايشگاه آنلاين و حيوانات خانگي و ماساژ

نحوه صحيح آموزش دستشويي به سگ

۱۷ بازديد

نگهداري از يك حيوان خانگي مخصوصاً يك توله سگ باهوش و زيبا كاري بسيار هيجان انگيز است. البته كه نگهداري از اين موجودات بامزه چالش هاي خاص خود را هم دارد، اما اگر راه درست ارتباط برقرار كردن با حيوان را بلد باشيد، بسياري از مشكلات به خودي خود حل مي شوند.

خوشبختانه سگ ها قدرت يادگيري فوق‌العاده بالايي دارند. البته ممكن است بعضي از اين حيوانات نياز به آموزش بيشتري داشته باشند. بنابراين در طول دوره آموزش به سگ صبور بوده و تا جايي كه مي توانيد آرامش خود را حفظ كنيد و در اين كار ثابت قدم باشيد.

از مهمترين اصولي كه بايد به سگ آموزش دهيد، دستشويي كردن است. در ادامه با ما باشيد تا نحوه صحيح آموزش دستشويي به سگ را ياد بگيريد.

 

نحوه صحيح آموزش دستشويي به سگ

 

آموزش و تربيت توله سگ ها به طور كلي كاري سخت و زمانبر است. شما بايد طي آموزش هايي كه به حيوان خانگي خود مي دهيد؛ صبر، حوصله و انرژي كافي داشته باشيد. براي اينكه سگ آموزه هاي شما را فراگيرد، نياز به تمرين زياد دارد. در هر صورت هر چيزي را مي توان به سگ ها آموزش داد، تنها كافي است در اين راه صبور باشيد.

يكي از مهمترين قدم ها در نگهداري و تربيت سگ، آموزش دستشويي در زمان و مكان درست است. متاسفانه دستشويي كردن سگ ها در نقاط مختلف منزل ممكن است شما را از داشتن حيوان خانگي دلسرد كند اما بايد بدانيد تا زماني كه سگ دستشويي كردن در جاي مناسب را بلد نباشد، همين آش است و همين كاسه! پس بهتر است دست به كار شويد و آموزش هاي لازم را براي سگ، آغاز كنيد.

قبل از هر چيز بايد اين تصميم را بگيريد كه سگ شما قرار است داخل خانه دستشويي كند يا بيرون، پس از آن سگ را براي اين كار تربيت كنيد. البته كه مكان مورد نظر براي دستشويي كردن سگ به شرايط آب و هوايي هر منطقه بستگي دارد. اين موضوع كاملا شخصي است و شما مي توانيد هر مكان دلخواهي را براي اين كار در نظر بگيريد.

به طور كلي آموزش دستشويي رفتن به توله سگ را بايد از سنين ۱۲ تا ۱۶ هفتگي، آغاز كنيد. در اين سن توله سگ كنترل كافي روي حركت روده و مثانه را داشته و مي تواند نگه داشتن آن را ياد بگيرد. حتي براي سگ هايي كه به اشتباه آموزش ديده اند هم مي توانيد اين كار را آغاز كنيد. البته باز هم روي اين نكته تاكيد مي ‌كنيم كه مي بايست در اين مسير صبر و حوصله كافي داشته باشيد. ممكن است در وهله اول اين كار برايتان بسيار سخت به نظر برسد اما نتيجه آنقدر خوب و رضايت بخش است كه ارزش تمام چالش ها و سختي ها را دارد.

 مطالب مرتبط: آرايشگاه مردانه 

 

به طور كلي نكات و توصيه هاي زير به شما كمك مي كند تا بتوانيد نحوه صحيح دستشويي كردن را به سگ بياموزيد:

 

اجازه ندهيد سگ هر جايي پرسه زند

 

اين موضوع مخصوصا زماني كه براي اولين بار است سگ را به منزل مي آوريد، فوق‌العاده اهميت دارد. سعي كنيد سگ را تنها با مناطقي آشنا كنيد كه دوست داريد در آينده در اين مكان ها، پرسه زده يا بازي كند. مناطقي كه اگر احيانا سگ در آنجا دستشويي هم بكند، آنقدرها شما را ناراحت نخواهد كرد.

 درباره نژادهاي مختلف سگ اطلاعات خود را كامل كنيد

 

قطعا سگ ها با همديگر متفاوت هستند و بهتر است درباره خصوصيت هاي رفتاري و نيازهاي خاص نژاد سگ خود، تحقيق كرده باشيد. عنوان مثال، برخي از نژاد سگ ها هستند كه مثانه خيلي كوچك با حجم كمي دارند. اين سگ ها به طور مكرر نياز به ادرار كردن دارند. بنابراين حتي اگر سگ شما به خوبي هم آموزش ديده باشد، باز هم ممكن است اتفاقات ناخوشايندي رخ دهد.

مطالب مرتبط: پيرايش مردانه 

نحوه صحيح ارتباط برقرار كردن با سگ را بياموزيد

 

بهتر است اطلاعات خود را كامل كنيد تا بتوانيد به راحتي با حيوان خانگي تان، ارتباط برقرار كنيد. خوشبختانه سگ ها باهوش هستند اما اين بدان معنا نيست كه قادر هستند تمامي كلمات دستوري شما را به خوبي، متوجه شوند. بنابراين بهتر است درباره سرنخ هايي كه بين شما و سگ خانگي تان رد و بدل مي شود، مطالعه كنيد.

 سگ خود را زير نظر داشته باشيد

 سعي كنيد حيوان را در جايي نگهداريد كه حتماً در معرض ديد شما باشد. به اين ترتيب مي‌ توانيد به ‌سرعت علائم دستشويي را متوجه شده و از بروز خرابكاري سگ، جلوگيري كنيد. برخي از علائم كه نشان مي دهند سگ خانگي تان به دستشويي نياز دارد شامل چرخيدن به دور خود، خراشاندن زمين و بو كشيدن مي شود. به طور كلي بهتر است هر گونه تغيير رفتار ناگهاني سگ را زير نظر داشته باشيد.

 

 

 

هرگز سگ را نترسانيد

 

اگر سگ را در حال دستشويي كردن در مكان ديگري مشاهده كرديد؛ بهتر است قبل از اينكه او را بترسانيد با گفتن نه و به هم زدن دست ها، سعي كنيد او را از محل دور كنيد. با اين كار مي توانيد به او بفهمانيد كه جاي دستشويي كردن در داخل خانه نيست. ممكن است با انجام اين كار به سرعت نتيجه مورد نظر را دريافت نكنيد اما در اين كار ثابت قدم باشيد.

اصلا سعي نكنيد با ترساندن سگ را تربيت كنيد چرا كه سگ ها اصلا نمي توانند خرابكاري هاي قبلي خود را به ياد آورند و اين موضوع تنها باعث مي شود كه سگ از شما بترسد.

 

مكان مشخصي براي دستشويي كردن سگ تعيين كنيد

 

اگر سگ مكان مشخصي براي دستشويي كردن داشته باشد؛ با احتمال زيادي هر بار كه نياز به اين كار پيدا كند، به همان مكان خواهد رفت. توله سگ ها بوي ادرار را به خاطر مي سپارند و آن جا را به عنوان دستشويي در نظر مي ‌گيرند. بهتر است جايي را تعيين كنيد كه به راحتي قابل دسترسي باشد.

 از يك كلمه دستوري خاص استفاده كنيد

 

سعي كنيد يك كلمه خاص را براي رفتن به دستشويي استفاده كنيد. به اين ترتيب او ياد مي‌ گيرد كه با اين دستور و هر بار كه اين كلمه تكرار شود، به همان محل خاص برود. اين كار از گيج شدن سگ جلوگيري مي كند.

 مطالب مرتبط: خدمات ماساژ در منزل

سگ را تشويق كنيد

 

هر بار كه سگ با كلمه دستوري شما به صورت موفقيت آميز به مكان مورد نظر براي دستشويي كردن رفت، او را تشويق كنيد تا متوجه رضايت شما بشود. بهترين پاداشي كه مي توانيد براي سگ خانگي تان در نظر بگيريد، بيرون رفتن براي قدم زدن و تخليه انرژي سگ است. تقريباً تمامي سگ ها از اين كار لذت مي برند.

به طور كلي با در نظر گرفتن مواردي كه ذكر شد؛ مي توانيد آموزش دستشويي رفتن به سگ را آغاز كنيد. به طور كلي سگ ها تا زماني كه بالغ شوند، مي توانند به ازاي هر يك ماه از عمر خود يك ساعت ادرار را نگه دارند. بنابراين اگر توله سگ شما يك ماهه است، بيشتر از يك ساعت او را معطل نكنيد.

براي اينكه در نحوه صحيح آموزش دستشويي به سگ موفق عمل كنيد، بايد ياد بگيريد سگ شما چند بار در روز به دستشويي كردن نياز دارد‌. مي توانيد بعد از هر وعده غذايي سگ را به محل دستشويي كردن ببريد تا به اين كار عادت كند.

همانطور كه گفتيم، آموزش دادن به هر نوع حيوان خانگي، مستلزم داشتن صبر و حوصله است. توله سگ ها باهوش و بازيگوش هستند. بنابراين اگر در اين كار ثابت قدم باشيد، مي توانيد به راحتي نحوه صحيح دستشويي رفتن را با تمرين و تكرار، به او بياموزيد.

آرايشگاه تيپ چين كليه خدمات حيوانات خانگي را در منزل شما انجام مي دهد، كافيست به اپليكيشن تيپ چين مراجعه كنيد و سفارش خود را براي انواع خدمات حيوانات خانگي ثبت كنيد تا متخصصان ما در مكان و زمان انتخابي شما حاضر شوند و به شما عزيزان خدمت رساني كنند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.