جمعه ۳۰ شهریور ۰۳

كف پا را چگونه ماساژ دهيم؟

خدمات آرايشگاه آنلاين و حيوانات خانگي و ماساژ

كف پا را چگونه ماساژ دهيم؟

۱۶ بازديد

تقريباً همه ما زماني كه با بروز درد در هر قسمت بدن مواجه مي شويم، سعي مي كنيم با ماساژ دادن، درد ايجاد شده را تسكين دهيم. به عنوان مثال، زماني كه سردرد داريم ماساژ شقيقه ها و پيشاني؛ مي تواند در كاهش اين درد، كمك شاياني به ما بكند.

يكي از بهترين مواردي كه ميتواند به سلامت فيزيكي شما كمك كنيد خدمات ماساژ در منزل براي شما عزيزان است، پس باما همراه باشيد.

مي توان گفت ماساژ واكنشي غريزي و طبيعي به درد است. در اين بين ماساژ كف پا باعث كاهش انقباضات شده و يك احساس آرامش بي نظير را به دنبال دارد. اگر قصد داريد براي رفع خستگي روزمره و ريلكسيشن بدن ماساژ كف پا را انجام دهيد؛ ادامه اين مقاله را دنبال كنيد تا با نحوه انجام آن، آشنا شويد.

 

چرا ماساژ كف پا؟

ماساژ روشي است كه از قرن ها پيش براي تسكين دردهاي عصبي و گرفتگي‌ هاي عضلاني، استفاده مي شده است. در واقع انجام ماساژ براي كف پا باعث تسريع جريان خون شده و فشار روي رگ ها را كم مي ‌كند. بر همين اساس، برخي پزشكان براي برطرف كردن ناراحتي هاي قلبي معمولاً اين روش را پيشنهاد مي كنند.

زماني كه بافت ها يا ماهيچه هاي بدن بيش از اندازه فعاليت دارند؛ مواد زايد در آن قسمت ها، جمع مي شود. تجمع اين مواد باعث بروز درد، گرفتگي و اسپاسم عضلاني مي‌ شود. اما ماساژ دادن علاوه بر اينكه موجب بهبود گردش خون مي شود؛ اين مواد زائد را از بدن دفع كرده و با اكسيژن رساني به بافت ها و ماهيچه ها، باعث بهبود گرفتگي هاي عضلاني مي شود.

در هر صورت، ماساژ امروزه طرفداران زيادي دارد. تا حدي كه سالن هاي اختصاصي هم براي اين كار، داير شده است.

 

مطالب جالب: آرايشگاه مردانه

 

آموزش ماساژ كف پا

اگر علاقه مند هستيد ماساژ كف پا را انجام دهيد، نيازي نيست هزينه زيادي براي اين كار بپردازيد. شما مي توانيد خودتان بدون هيچ هزينه اي و در منزل اين كار را به راحتي، انجام دهيد. البته كه براي بهره گيري بيشتر و همچنين رسيدن به نقطه عطف آرامش حين ماساژ درماني؛ مي توانيد به مراكز تخصصي هم مراجعه كنيد.

يك ماساژور حرفه اي بايد نقاط مهم كف پا را به خوبي شناسايي كند تا بتواند ماساژ كف پا را به درستي و به صورت صحيح و اصولي، انجام دهد.

به طور كلي مراحل انجام ماساژ كف پا عبارتند از:

مرحله اول، آماده سازي

قبل از انجام ماساژ بايد شرايط آن را مهيا كنيد. براي شروع مي توانيد لگني از آب گرم پر كنيد و تمام مچ پا را در آب، قرار دهيد. حتي مي توانيد گياهان معطر و آرامبخش مثل اسطوخودوس را هم به صورت عصاره به آب اضافه كنيد تا فضا براي انجام ماساژ، حسابي رومانتيك گردد.

پاهاي خود را به مدت ۲۰ الي ۳۰ دقيقه، در آب قرار دهيد. در طول اين مدت سعي كنيد ذهن خود را از تمامي دغدغه‌ ها خالي كرده و تا جايي كه مي توانيد، احساس آرامش داشته باشيد.

مرحله دوم، روغن مالي

بايد پاها را با يك حوله نرم به خوبي خشك كنيد. سعي كنيد پاها را حين انجام ماساژ كاملا گرم نگه داريد. گرم بودن پاها موجب گردش بهتر خون مي گردد. مهمترين بخشي كه براي ماساژ هر كدام از قسمت هاي بدن وجود دارد، روغن مالي است. براي اين كار يك روغن ارگانيك و البته با رايحه دلخواه انتخاب كرده و سعي كنيد هر دو پا را كاملا به روغن، آغشته كنيد.

مرحله سوم، نرمش پاها

در ابتدا و قبل از شروع ماساژ، به پاها كمي نرمش بدهيد. براي كار مي‌ توانيد با يك دست پاشنه پا و با دست ديگر قوزك را بگيريد و مفصل پا را به صورت دوراني، ورزش دهيد. ورزش دادن پا به عضلات كمك مي كند آمادگي بيشتري براي ماساژ داشته باشند.

مرحله چهارم، انجام ماساژ

حال كه تمامي مقدمات كار انجام شد؛ نوبت به مرحله اصلي، يعني ماساژ مي رسد. در اين مرحله با استفاده از انگشتان دست به پا ضربه بزنيد. ضربات بايد به صورت متوالي و با شدت متوسط باشد. اين كار را از انگشتان پا شروع كرده و تا مچ پا، ادامه دهيد. براي اين كه تسلط بيشتري داشته باشيد؛ بهتر است با شست دست به كف پا فشار بياوريد و با انگشتان دست ديگر به روي پا، ضربه بزنيد.

براي ماساژ انگشتان پا بهتر است از انگشت كوچك شروع كرده و يكي از انگشتان را ماساژ دهيد تا به شست پا برسيد. براي انجام اين كار، كافيست انگشت شست دست را زير انگشت پا قرار داده و روي پا را با انگشت اشاره و ميانه دست، ماساژ دهيد. مي توانيد فضاي خالي بين انگشتان پا را با حركات رو به جلو و عقب و با استفاده از انگشتان دستتان به خوبي، ماساژ دهيد.

پس از ماساژ انگشتان پا، به قسمت هاي مياني و انتهايي پا مي رسيد. سعي كنيد انگشت شست را به صورت دوراني حركت دهيد و سپس به آهستگي روي آن، ضربه بزنيد. اگر ماساژ پا را براي شخص ديگري انجام مي دهيد؛ در هر مرحله از او بخواهيد احساسي كه دارد، بروز دهد. اگر ضربه و يا حركت دوراني خاصي موجب ناراحتي او مي شود، هرگز آن را تكرار نكنيد.

 

مطالب جالب: پيرايش مردانه

 

در نهايت انگشت شست هر دو دست را روي كف پا قرار دهيد و فشار ملايمي به آن، وارد كنيد. مي توانيد با استفاده از حركات دوراني تمامي قسمت هاي كف پا را از پاشنه تا پنجه، ماساژ دهيد. اين كار را روي هر دو پا، انجام دهيد.

تكنيك هاي زيادي براي انجام ماساژ كف پا وجود دارد. به عنوان مثال، برخي از افراد ترجيح مي دهند با استفاده از مشت روي تمام قسمت ها ضربه بزنند. اين كار براي رفع خستگي بسيار توصيه مي شود.

زماني كه به پايان كار نزديك مي شويد، سعي كنيد شدت ضربه ها را كم كنيد. تمام قسمت هاي پا از انگشتان تا مچ پا را به آرامي، ضربه بزنيد. سعي كنيد به صورت نوبتي ماساژ كف پا را براي هر دو پا، انجام دهيد. به اين صورت از سرد شدن پاها، جلوگيري كرده ايد.

 

نكات مهمي كه به هنگام ماساژ كف پا بايد در نظر بگيريد

-         اگر قسمت هايي از پا داراي بريدگي، زخم و پانسمان هستند؛ آن قسمت ها را به هيچ عنوان ماساژ ندهيد.

-         قبل از انجام ماساژ، از فرد در مورد مشكلات و بيماري هايي كه دارد حتما سوال كنيد. افرادي كه در معرض خطر تشكيل لخته خون هستند؛ كانديد مناسبي براي انجام ماساژ نمي باشند. البته اين افراد مي ‌توانند با نظر پزشك هم اين كار را انجام دهند.

-         براي پيشگيري از انتقال بيماري هاي مختلف و همچنين عدم شيوع ويروس هاي بيماري زا، سعي كنيد محيط انجام ماساژ را تميز و پاكيزه نگه داريد و تمامي موارد بهداشتي مثل استفاده از ملحفه و حوله شخصي يا يك بار مصرف و... حتما بايد در دستور كار، قرار گيرد.

-         براي اينكه فضا رمانتيك تر شده و حس بهتري به فرد ماساژگيرنده بدهيد؛ سعي كنيد در اطراف تخت ماساژ از شمع هاي سكه اي و يا عودهاي خوشبوكننده، استفاده كنيد. اين موضوع براي افرادي كه مراكز تخصصي ماساژ را اداره مي كنند، اهميت داشته و باعث مي‌ شود يك فضاي كار نسبتاً حرفه ‌اي، داشته باشند.


اميدوارم با راهنمايي هاي ذكر شده در اين مقاله بتوانيد به خوبي ماساژ كف پا را انجام دهيد. با اين كار مي توانيد تمامي گرفتگي هاي عضلاني را برطرف كرده و آرامش را به روح و جسم خود، هديه دهيد. توجه داشته باشيد كه انجام صحيح ماساژ كف پا مي تواند به داشتن يك خواب باكيفيت و عميق هم كمك كند.

شما مي توانيد براي انجام ماساژ به مراكز تخصصي و سالن هاي آرايشي نيز مراجعه كنيد. آرايشگاه تيپ چين با داشتن كادر تخصصي و حرفه اي، انواع خدمات مربوط به ماساژ بدن را به شما مشتريان عزيز، ارائه مي دهد.

 

Tipchin.com

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.